Codling Sport -

Årsmøtet 2007!

A. Krokan
festansvarlig

Si Señores, endelig er det klart for sesongens høydepunkt - Codling Sports årsmøte.

Det er meldt drivhusvær, og også på alle andre områder ligger forholdene til rette for et meget vellykket årsmøte.

Meld fra til Anders om du skal være med. Så langt har vi bare ett frafall, beklageligvis har Ragnar Kleiven et viktig jobbmøte i Barcelona.

Her er regien:

• Friluftsliv, kl. 18.00 (statsansatte kan selvfølgelig møtes tidligere): Vi kjøper noe å drikke på Palace Bar (http://www.palacegrill.no/baren.html), men tar med drinken i bakgården (Skaugum: http://www.palacegrill.no/skaugum.html) der vi finner en behagelig plass med varmelampe. Så får vi røykbefengt friluftsliv.
  • Agenda og bevertning, kl. 19.30: Vi møtes i vårt chambre separé på Amici ved Solli Plass http://www.amici.no/ . Vennligst møt presis! :-D Her skal vi innta et lite måltid, som koster 459,- pr mann - ikke inkludert drikke. Se nederst for mer info om meny.
    • Kl. 19.40: Anders Krokan ønsker velkommen. Etterfølges av bifall og skåling.
    • Kl. 20.30: Øystein Hærem henter frem en relativt våvet historie fra sin rikholde katalog av fortellinger.
    • Kl. 21.30: Snorre Andresen deler ut Codling-prisen. Nå med enda bedre kategorier - merk at konkurransen er tøffere enn noensinne.
    • Kl. 22.00: Oppmann Eivind Rolstad sier muligens noe om hvor stolt han er av jobben sin, om hvordan dette vervet gir ham mening og mye glede i en ellers utfordrende hverdag.
    • Kl. 22.01: Valg av oppmann - samt beslutte strategi for sesongen 2008
    • Kl. 22.10: Codling-sangen(e) runger gjennom lokalet - komponist Lars Christensen leder an, poet Bjarne Træen hepper og klimprer.
    • Kl. hele tiden: Programmet vil kontinuerlig krydres med improviserte taler og spilloppmakerier fra gutta boys.
    • Kl. 22.50. Regningen presenteres Codling-ledelsen. Husk å ha med Johnny Cash.
  • Utsvevende virksomhet, kl. 23.00: Her vil Per Christian Tyldum bestemme hvor vi skal gå. Noen alternativer:
    • Hammertson http://www.hammertson.no/
    • Skaugum http://www.palacegrill.no/skaugum.html
    • Barbeint: http://www.barbeint-oslo.no/
    • Eldresenter: http://www.bydel-st-hanshaugen.oslo.kommune.no/eldre/eldresenter/

NB: Flott om dere kan se igjennom adresselisten, i tilfelle jeg har glemt en viktig Codling-støttespiller. Eller to.

Sportslig hilsen, Anders

MENY spesialtilpasset Codling Sport:

Forrett: Porcini & Funghi Cappucino Smaksrik skogsoppcappucino servert med urte Grissini

Hovedrett: Tagliata di Manzo con Salsa di Saba Oksefilet med potetkake, sautert Toscanske bønner og Saba

Dessert: Vanilla Panna Cotta Med hjemmelaget Fersken Sorbet

Vi bestiller drikke på stedet, men jeg har brukt noen kvelder på å smake meg igjennom vinmenyen, og tillater meg å komme med en vinanbefaling. Ellers er min viktigste anbefaling at Yngvar Bratvedt tar ledelse her, og anbefaler drikke som passer som er tilpasset hver enkelt av oss.

Antinori, Castello della Sala 2004, Umbria - kr. 495,- Fra et av de vakreste slottene i Italia, mellom Roma og Firenze kommer en lett eiket Chardonnay.

Pelissero, Barbera d'Alba Piani 04, Piemonte - kr 495,- Kraftig Barbera med mye smak av kirsebær og krydder.

Selvapiana, Vin Santo 2000, 50 cl kr.64,- gl. På Malvasia/Trebbiano, litt klassisk, rustikk nese med rosiner og nøttepreg.

Det klassiske bildet fra Årsmøtet 2002